Kategóriák

Klímaszerelő árlista

 
Jótállással kapcsolatos részletek
 

Tisztelt Látogató!

Ezen oldalon összefoglaltuk a jótállási és kellékszavatossági fogalmakat, dokumentumokat és magyarázatokat. Szeretnénk segíteni önöket a jogaik pontosabb megértésében és tájékoztatást adni ezen jogok gyakorlásával kapcsolatban.

 

Alapfogalmak

Hibás teljesítés:
Az új Polgári Törvénykönyv (Ptk.) 6:157. §-ának hibás teljesítésre vonatkozó főszabálya szerint a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.
Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. 
Fontos szabály, hogy fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely vonatkozó törvényi fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

Jótállás:
A jótállás - hétköznapi és közismert nevén „garancia” - azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett. 

Kellékszavatosság:
A kellékszavatosság lényegében azt jelenti, hogy bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a kötelezett (a termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél) a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik.
Az adásvételi szerződésekben az eladói pozícióban lévő fél ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának).
Az eladó kellékszavatossági felelőssége objektív, vagyis független attól, hogy tudta-e, hogy hibában (pontosabban hiba-okban) szenvedő terméket adott el, vagy sem, tehát a jóhiszemű eladó is felel a hibás teljesítésért a vevővel szemben.

Termékszavatosság:
Az új Ptk. vezette be a termékszavatosság fogalmát, ami azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (azaz a termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki.
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Forrás: http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/146

 

Amennyiben bármilyen minőségi kifogása merül fel a webshopunkon vásárolt termékekkel kapcsolatban, kérjük jelezze elérhetőségeink egyikén.

Szükséges adatok kellékszavatossági igény benyújtása esetén:

o   Rendelés szám

o   Termék megnevezés vagy cikkszám

o   Hiba rövid leírása

o   Telefonos vagy e-mail elérhetőség megadása kapcsolatfelvétel céljából.

 

Fontos! Kérjük előzetes értesítés nélkül semmiképpen ne küldjön szervízünk részére hibás terméket. Utánvétes és portós csomagot átvételére előzetes egyeztetés után sincsen lehetőség.

 


Akciós termékek

Klímatöltő csőkészlet 120cm  CCL-48 1/4
Klímatöltő csőkészlet 120cm CCL-48 1/4

bruttó 19.990 Ft
AKCIÓ! - 20%
bruttó 15.990 Ft

További akciós termékek

Bevásárlókosár

Kérjük, lépjen be.

Elfelejtett jelszó
Regisztráció
Nem tudok belépni

Karbantartás

 

Original Flex katalógus



Webáruház készítés és bérlés

0.14 mp




HÍRLEVÉL